kynttilat3

TIEDOTE: Haaste Tampereen ravintoloille

14-2-2016

Ravintola LEO haastaa Tampereen ravintolat Earth Hour –tapahtumaan

Ravintola LEO järjestää 19.3.2016 toista kertaa kynttiläillallisen kokin kotona. Kynttiläillallisella LEO on osana maailmanlaajuista Earth Hour –tapahtumaa. Samalla Ravintola LEO haastaa myös kaikki muut Tampereen ravintolat järjestämään kynttiläillallisen ja lahjoittamaan osan tuotostaan WWF:lle sen tekemän ilmastotyön hyväksi.
Lisätietoja: http://www.earthhour.fi/

Kokin olohuone muuntautuu ravintolasaliksi valkoisine pöytäliinoineen ja kauniine kattauksineen. Takkatuli ja kynttilät valaisevat tilan. Elävä musiikki tuo tunnelmaa. Tarjolla on kaksi vaihtoehtoa neljän ruokalajin illalliseksi, joista toinen sisältää lihaa ja toinen on vegaaninen. ”On mukavaa päästä välillä toteuttamaan ideoita Fine diningin hengessä”, innostuu pääkokki Vesa Salo, ja jatkaa: ”Kun käytössä on huippuraaka-aineet ja huolella kokeillut reseptit, eihän tästä voi tulla kuin hyvää.”
Lisätietoja: http://ravintolaleo.fi/earth_hour/

”Ravintola LEOn työ ilmaston puolesta ei rajoitu vain Earth Hour –tapahtumaan kerran vuodessa, vaan ympäristöasiat ovat osa LEOn arkea”, muistuttaa hallituksen puheenjohtaja Niina Mykrä. Ravintola LEO käyttää tuulisähköä. Sähkölaitteet, joita ei ole välttämätön pitää päällä, sammutetaan ravintolan ollessa kiinni. Vuosien 2014 ja 2015 SM-luomuravintola käyttää pääosin luomuraaka-aineita, joissa maatalouden kasvihuonekaasujen päästöt ovat viidennestä pienemmät kuin ei-luomutuotannossa.
Lisätietoja: http://luomu.fi/tietopankki/saksalaistutkimus-kasvihuonekaasujen-paastot-luomussa-viidennesta-pienemmat/kynttilaillallinen_2

Luomuruokaa arjen ja juhlan herkutteluun